Nová éra bežeckého komfortu

Saucony Guide 17

Dľžka čítania: 3 | Autor: Václav

SAUCONY GUIDE 17 prináša nový štandard komfortu a stability

Pri pohľade na transformáciu medzi šestnástou a sedemnástou verziou Saucony GUIDE, je evidentné, že ide o výraznú zmenu, nielen o evolúcii.

Medzipodrážka zmenila svoj tvar, zvýraznila rocker a skosením päty sa rozšírila v oboch smeroch. Stabilizačný prvok na vnútornej strane bol odstránený a drop bol znížený o dva milimetre. Z topánky s miernou pronáciou sa stala stabilná obuv, vhodná pre bežcov s rôznymi typmi došľapu.

Nový design ponúka pohodlie, ľahkosť a univerzálnosť, najmä pre dlhé tréningy. Došľap je komfortný, široká podrážka podporuje stabilitu. Pri únave je rozdiel medzi GUIDE 17 a inými modelmi zreteľný, čo zlepšuje celkový zážitok z behu.

Topánky sú dokonalým sprievodcom bežeckým krokom, od došľapu až po odraz v špičke, s neprekonateľnou stabilitou.

 

Materiál zvršku, použitá membrána, priedušnosť

Od prvého pohľadu je zjavné, že v Saucony GUIDE 17 sa nebudete nadmerne potiť. Vzdušný, priedušný a ľahký zvršok dokonale ladí s celkovým konceptom topánky, ktorý kladie dôraz nielen na stabilitu, ale aj na ľahkosť. Efektívne odvetrávanie zabraňuje prehrievaniu nôh a prináša príjemný pocit aj pri dlhých behoch. Perforácia je viditeľná po celej ploche zvršku, najmä v oblasti prstov. Vďaka šikovne umiestnenému fixačnému pásiku zostáva zvršok aj nad medzipodrážkou vzdušný , na rozdiel od obvyklej pevnej nepriedušnej látky.

Polstrovanie nie je prehnané, napriek tomu topánka ponúka maximálne pohodlie. Anatomicky tvarovaná pätná miska perfektne obopne achillovku. Mierne polstrovanie pokračuje až k prvým trom dierkam pre šnúrky a spoločne s jazykom dokonale fixuje nohu v topánke, bez akéhokoľvek nepohodlia. Šnúrky sú ploché, širšie a mierne elastické, čo dodáva ďalší komfort.

Odpruženie topánky, použité materiály v podošve

Viac peny, viac tlmenia. Týmto spôsobom charakterizuje nový model značka Saucony na svojich stránkach. Možno trochu prekvapivo zostáva medzipodrážka vyrobená z materiálu PWRRUN, zatiaľ čo pena PWRRUN+ sa používa iba v podrážke (ktorá mimochodom poskytuje extra hustotu a pohodlie). Dôvodom je pravdepodobne udržanie stability došľapu, čo môže byť pre bežcov s vyššou hmotnosťou výhodné, navyše štúdie naznačujú až 85% návratnosť energie. Napriek objemu použitého materiálu sa topánka stále vyznačuje flexibilitou a torznou tuhosťou. Pri behu tak nemáte pocit, že s topánkou „bojujete“ a aj pri občasnom zrýchlení sú pohodlné. Podľa nášho názoru je drop tohto modelu veľmi dobre vyvážený. Šesťmilimetrový sklon (o 2 mm nižší ako u predchádzajúcej verzie) od päty k špičke je stále pohodlný v odraze a zároveň výrazne podporuje stabilitu došľapu.

Kolískový tvar podošvy je veľmi vydarený, umožňuje pohodlný prechod od došľapu až po odraz zo špičky, ktorý je plynulý a prirodzený. Dokonca aj pri došliapnutí cez pätu je zrejmé výrazné skosenie topánky práve pod pätou, čo oceníte. Chodidlo je opreté do peny ako do vaničky, s jasným presahom po stranách pre zaistenie väčšej stability. Pod pätou je skutočne 35 mm peny, ale v úrovni členku sa dostáva až k 60 mm, vrátane presahu pre lepšiu podporu chodidla. Šírka podošvy pod pätou je tiež veľmi výrazná, s desiatimi a pol centimetrami, čo znamená, že je o celý centimeter širší ako pri ďalšej novinke tohto roku, rýchlostného modelu ENDORPHIN SPEED 4.

Podrážka, priľnavosť, správanie na mokrom povrchu

Aj pri podrážke sa prejavila snaha o minimalizáciu hmotnosti. Kontaktná guma je použitá iba po obvode topánky, s miernym rozšírením na vonkajšej strane päty vo forme troch prepojených trojuholníkov. Minimalistické, ale funkčné. Odraz na suchom asfalte je úplne bez problémov, ani na mokrom povrchu nepociťujeme výrazné zníženie trakcie. Snáď len na mokrých dlaždiciach, kedy sa došľap „trafí“ na vyvýšenú hranu kameňa stredom topánky, je ľahké podkĺznutie poznať.

Inak ani po mesiaci testovania nie je opotrebenie nijako výrazné, podrážka rozhodne nebude obmedzujúcim faktorom pre model Saucony GUIDE 17. Naopak, absencia plastových výstuh alebo prechodových mostíkov výrazne znižuje riziko poškodenia. Z predchádzajúcich testov modelov iných značiek je zrejmé, že nechránená pena v podrážke pri takto koncipovanej konštrukcii nie je výraznejšie poškodená ani opotrebovaná.