História značky Nike Golf
História Nike Golf spadá pod značku Nike. Povieme Vám teda celú históriu značky Nike. Legendárne logo Nike "fajfky" zvanej Swoosh pozná takmer každý. Tá má symbolizovať pohyb, rýchlosť a dynamiku. Značka Nike patrí v súčasnosti k najväčším výrobcom športového aj voľnočasového oblečenia, obuvi a doplnkov na svete. Americká spoločnosť zaoberajúca sa športovým oblečením so sídlom v Bavertone v Oregone s celosvetovou pôsobnosťou. Aká história stojí za fenoménom značky Nike?
Firma Nike bola založená roku 1964 pod menom Blue Ribbon Sports, zakladateľom bol Bill Bowerman a Phil Knight.
Bill Bowerman bol trénerom atletiky na University of Oregon, ktorý trénoval aj olympijský tím USA v roku 1972. Venoval sa osobnému potenciálu každého súčasného športovca. Snažil sa ich riadne motivovať a prebudiť v nich súťaživosť. Tieto hodnoty, ktoré Bowerman u svojich športovcov podporoval, sú základom aj dnešnej firemnej filozofie Nike. Poslanie Nike Bill jasne definuje: PRINÁŠAŤ INŠPIRÁCIU A INOVÁCIU KAŽDÉMU ŠPORTOVCOVI SVETA. [*Ak máš telo, si športovec.]
Nike slogan – "JUST DO IT" – "Proste to urob" , ktorý je aj ochrannou známkou spoločnosti Nike, vznikol v roku 1988 a je tým zdarným príkladom, kedy išlo aj o veľmi úspešnú marketingovú kampaň, vďaka ktorej sa rozšírilo povedomie o značke zasahujúcich rôzne oblasti športu a životného štýlu.
Phil Knight bol bývalým študentom Billa a nie príliš úspešný atlét. Založil spoločnosť Blue Ribbon Sports (BRS) a Bowerman sa stal jeho obchodným partnerom. Počas prvých rokov bola spoločnosť americkým distribútorom bežeckej obuvi japonskej značky Tiger, keď v roku 1962 zavítal Phil Knight až do vzdialeného Japonska, aby sa stretol s jedným z výrobcov športovej obuvi spoločnosti Onitsuka. Dohovorí si schôdzku s vedúcimi pracovníkmi a zahajuje tu prezentáciu svojej práce zo Stanfordskej obchodnej školy, v ktorej popisuje veľkosť trhu a obrovskú príležitosť, ktorú by japonský výrobca obuvi mohol vstúpiť do Ameriky a mohli tak podkopať značku adidas, v tej dobe dominantnú značku. Za prvý rok predali vyše 1 300 párov tenisiek a nakoniec ich spolupráca končí nie úplne dobre.
Svoju prvú maloobchodnú predajňu otvorili v roku 1966 . Roku 1971 bola spoločnosť premenovaná na Nike, Inc. a o dva roky neskôr vstúpila na burzu. 1972 uviedli na trh prvé topánky značky Nike. Na začiatku 21. storočia mala spoločnosť Nike maloobchodné predajne a distribútorov vo viac ako 170 krajinách a jej ikonické logo - zakrivené začiarknutie zvané "swoosh" - bolo uznávané po celom svete. Aká je jeho história?
Logo firmy Nike swoosh vzniklo v roku 1971 úplnou náhodou, keď študentka grafiky Portland State University Carolyn Davidson nemala peniaze a Phil Knight v tom čase chystal svoju vlastnú výrobu a na poslednú chvíľu si uvedomil, že jeho výrobky potrebujú svoje vlastné logo. Zadal jej, aby čo najrýchlejšie vymyslela nejakú grafickú značku. Chcelo to niečo originálne a zároveň niečo ľahko zapamätateľné. Pri navrhovaní si vybavila, ako profesor rozprával o antických sochách a narazila v publikáciách s fotografiami na vyobrazenie Niké – sochy bohyne víťazstva. Carolyn bola fascinovaná jednoduchou krivkou, ktorú rýchlo načrtla a dorazila do kancelárie za Philom Knightom a ďalšími manažérmi. Keď Carolyn ukazovala svoje návrhy, stretla sa s reakciou, že ide len o divný háčik. Obhajovala jej návrh loga tým, že symbolizuje rýchlosť, pohyb a víťazstvo. A keďže za dva dni sa mala rozbiehať výroba, logo odsúhlasili a vystavili Carolyn šek za 35 $ a história jedného z najznámejších log našej doby bola začatá. Aktuálne sa hodnota loga odhaduje na stovky miliónov dolárov. Názov značky je odvodený práve od mena tejto bohyne.
Spoločnosť Nike sa zamerala na spojenie medzi športovcami a zákazníkmi na osobnej úrovni a ako sa dodnes ukazuje, je to základný pilier ich úspechu. Nike a Michael Jordan spolupráca je tým zdarným príkladom vzniku úspešnej podznačky Air Jordan v roku 1984 Nike sponzoruje a podporoval mnoho známych tvárí športu ako: Tiger Woods, Lebron James, Roger Federer, Rafael Nadal, Maria Sharapova, Serena Williams či Elina Svitolina.
Vďaka pribúdajúcim úspechom spoločnosti značka Nike rozšírila svoju špecializáciu do ďalších odvetví športu. Portfólio firmy je obrovské. Prvým produktom boli bežecké topánky a následne každým rokom prenikala značka do ďalších a ďalších športov ako atletika, tenis, futbal, basketbal, hokej, golf, beh a mnoho ďalších. Dnes už len ťažko nájdete šport , v ktorom by sa produkty značky Nike neobjavili. Samozrejmosťou sú produkty určené mužom, ženám aj deťom rôznych vekových kategórií. Od roku 2003 je ich dcérskou firmou aj Converse.