História značky Under Armour

PRODUKTY   MODELY   TECHNOLÓGIA

Under Armour je jedným z popredných výrobcov športového sortimentu. Viete však, aká je história tejto populárnej značky? Všetko to začalo roku 1996 v americkom Washingtone DC. Zakladateľom firmy bol Kevin Plank, bývalý futbalista a kapitán futbalového tímu University of Maryland. Keď firmu zakladal, mal iba 23 rokov a začína podnikať z pivnice jeho babičky. Jeho nespokojnosť s dostupným športovým oblečením na trhu sa premieňa na túžbu vylepšiť a inovovať existujúce výrobky. V tom čase ešte mladý študent nemal najmenšie tušenie, že jeho produkty budú udávať trendy športovcom.

Po promócii sa Plank rozhodol navrhnúť skvelé tričko. Roku 1996 prichádza s prototypom trička, pretože je nespokojný s neustále potom nasiaknutým športovým oblečením, ktoré nevonia. Bol presvedčený o tom, že existuje cesta, ako nájsť lepšie inovatívne riešenie, ako tento problém vyriešiť a rozhodol sa hľadať tú správnu cestu. Tento prototyp trička odštartoval všetko, tričko bolo mäkké, tesné, pružné a čo bolo najdôležitejšie, že odvádzalo pot rýchlejšie ako ktorýkoľvek iný dostupný produkt na trhu. Športovec tak počas výkonu zostáva v chlade, suchu a tričko je príjemne ľahké.

under-armour
under-armour
under-armour

Roku 1997 predstavuje na trh tričká so slávnou technológiou HeatGear®, ktorá udržuje telo v chlade a suchu pri horúcom počasí. Ďalej prichádza s technológiou ColdGear®, ktorá naopak zahrieva a udržuje sucho a teplo športovcov v chladných podmienkach. Tiež predstavuje AllSeasonGear®, ktorá udržuje športovcov v meniacich sa teplotných podmienkach. V roku 1998 sa spoločnosť presúva do nového sídla v Baltimore, MD, meste, ktoré odvtedy Kevin Plank nazýva svojím domovom.

V roku 1999 nastáva veľký zlom, Under Armour podpísal zmluvu na dodávku produktov pre film Oliver Stone Any Given Sunday s Al Pacinom a Jamiom Foxxom v hlavných rolách. V kľúčových scénach filmu mal futbalový tím na sebe oblečenie a doplnky značky Under Armour, ktoré si športovci na obrazovkách začali všímať. Under Armour sa stal v roku 2001 oficiálnym dodávateľom National Hockey League a uzavrel licenčné zmluvy s Major League Baseball a USA Baseball spolu s kľúčovými maloobchodnými partnermi. Roku 2002 uvádza na trh prvý rad spodnej bielizne.

Under Armour vstúpil na burzu 17. novembra 2005. Roku 2007 je otvorená prvá maloobchodná predajňa spoločnosti Under Armour Brand House, ktorá bola otvorená v Annapolise v Marylande. V roku 2009 značka začína robiť svoje prvé kroky do kategórie bežcov a uvádza prvé bežecké topánky. Under Armour zažil obrovský rast vo veľmi krátkom čase. Značka Under Armour si zakladá na inovatívnych technológiách, ktoré sa prepisujú v celej ich pomerne krátkej histórii a rozhodne stojí za to vyskúšať niektoré ich produkty.